بررسی روش های بازاریابی فروشگاه های اینترنتی

  • توسط صادقی
  • 1 دیدگاه
  • توسعه فروشگاه اینترنتی
بررسی روش های بازاریابی فروشگاه های اینترنتی

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی با استفاده از ابزارها و امکانات آنلاین راهی است که خیلی از فروشگاه های اینترنتی به دنبالش هستند چرا که بازاریابی امری سودآور است. خیلی از ماها ممکنه فکر کنیم بازاریابی حتما باید مثل مزاحمت ها و تبلیغات بی جا تو سایت های مختلف باشه وبخواهیم محصولاتمون رو هرطور که شده به فروش برسانیم اما در واقع قصدمون تو این مقاله این است که راه درست بازاریابی و تبلیغات رو بهتون معرفی کنیم.

مزایای بازاریابی اینترنتی

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی اینجا به ما کمک میکنه تا بتوانیم محصولاتمون را برای اشخاص مناسب به فروش بگذاریم.فرض کنید شما دنبال یه گوشی خوب و با قیمت مناسب هستید با پیشرفت دنیای تکنولوژی و در عصر جدید دیگه نیازی نیست مثل سابق بروید به فروشگاه های مختلف سر بزنید و قیمت و مدلهای جدید گوشی رو ببنید. میتوانید در هر زمانی که بخواهید توی اینترنت دنبال گوشی باشید و قیمتشون را از سایت های مختلف ببینید و مقایسه کنید.

این نوع تبلیغ و بازاریابی هم برای فروشگاه ها و هم برای افراد جامعه بهتر است و در واقع هزینه کمتری را هم برای فروشنده به همراه دارد. حالا می خواهیم یک سری از روش های بازاریابی فروشگاه اینترنتی را معرفی کنیم که مسلما به جذب مشتری و سودآوری شما کمک خواهد کرد.

بازاریابی فروشگاه اینترنتی 

روش های بازاریابی فروشگاه های اینترنتی

  1. استفاده از بازاریابی ویدئویی

با اضافه کردن محتوای ویدئویی در سایتتان می توانید محصولاتتان را به نمایش بذارید که دو مزیت عمده دارد که هم باعث جذب و جلب توجه مشتری میشود و هم باعث افزایش سئوی سایت شما میشود ولی باید به این نکته دقت کنید که بهتر است از ویدئوی کوتاه و همراه با خلاقیت استفاده کنید تا برای مخاطب خسته کننده نشود. 

  1. معرفی برند خود و محصولاتتان در شبکه های اجتماعی

در حال حاضر اکثر مردم در شبکه های اجتماعی حضور دارند و خیلی از مطالب را آنجا دنبال می کنند و برایشان ساده تر است تا اینکه هر دفعه بخواهند برای خرید یک محصول در اینترنت و بین سایت های مختلف را بگردند تا آن را پیدا کنند. با به روز رسانی مطالب و اطلاع رسانی برخی تخفیف ها و اضافه شدن محصول جدید در شبکه های اجتماعی میتوانید خودتان را محبوب تر کنید.

  1. از اخبار روز دنیا باخبر شوید و مطالعه کنید

با اطلاع از خبرهای جدید و مطالعه بیشتر در اینترنت میتوانید بفهمید که چگونه میتوانید سایتتان را به روز نگه دارید و خدمات بهتری به مشتریانتان ارائه بدهید.

  1. برای مشتریان خود کد تخفیف مدت دار درنظر بگیرید

برخی وقت ها استفاده از کد تخفیف نه تنها به ضرر شما نیست بلکه باعث میشود مشتریان جدید و یا حتی قدیمی به سایتتان سر بزنند و محصولات شما را بخرند که این خود سود زیادی به همراه دارد.

  1. مشتریان خود را بشناسید

اگر ندانید کجا باید به دنبال مشتری بگردید و به اشتباه برای اشخاص نامناسب تبلیغ بفرستید نه تنها فایده ای ندارد بلکه آزاردهنده است.

  1. از مشتریان خود برای بازاریابی کمک بگیرید

از مشتریان بخواهید درباره محصولاتی که خریدند نظر خود را ارسال کنند یا نقد کوتاه بر روی آن داشته باشند تا بقیه کاربران با توجه به نظر آنها تصمیم گیری کنند.

  1. در تبلیغات و معرفی محصولات سایت خود را معرفی کنید

با اینکار ممکن است مشتریانی که از محصولات شما راضی هستند تمایل پیدا کنند تا انواع محصولات دیگر شما را نیز مشاهده کنند و در صورت نیاز خرید کنند.

  1. از تصاویر با کیفیت و اسم های مناسب برای محصول خود استفاده کنید

اگر تصویری نامناسب و یا اسم نامشخص یا نامناسب برای محصول خود انتخاب کنید احتمال دارد مشتریان شما را فراری دهد. سعی کنید از کلمات کلیدی که برای مشتریان جذاب باشد استفاده کنید و نام آن را بسیار طولانی و خیلی کوتاه انتخاب نکنید تا برای کاربران نیز قابل درک باشد.

  1. استفاده از هدایای تبلیغاتی در بسته های فروشی و ارسالی میتواند موثر باشد

این روش باعث می شود تا مشتریانتان اشتیاق پیدا کنند و دوباره از شما خرید کنند. همچنین می تواند باعث شود نام شما را به دیگران معرفی کند که خود باعث محبوبیت بیشتر می شود.

  1. ارسال خبرهای ایمیلی به مشتریان

با یادآوری برند خود و ارسال پیشنهادهای تخفیفی به ایمیل مشتریان قدیمی یا جدید حضور خود را اعلام کنید و آنها را به مشاهده از سایت دعوت کنید.

  1. محتوای خود را بهینه کنید

اگر محتوای سایت شما در موتورهای جستجو بهینه باشد و سئوی سایتتان رتبه بالایی داشته باشد در جستجوها سریع تر نمایش داده میشود و توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب می کند.

  1. سعی کنید در سایتتان دسته بندی مختلف برای کالاها داشته باشید

ایجاد دسته بندی مناسب باعث میشود که کاربر در سایت گم نشود و به سرعت به نیاز خود دسترسی داشته باشد.

منبع: طراحی فروشگاه اینترنتی نوپرداز https://nopardazco.com/product/2-ecommerce

بررسی روش های بازاریابی فروشگاه های اینترنتی 4از 5براساس 110 رای

1 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

11 + 9 =

پربازدیدترین ها