روش های انتخاب طرح کسب و کار فروشگاه اینترنتی

  • توسط امامی
  • 5 دیدگاه
  • توسعه فروشگاه اینترنتی
روش های انتخاب طرح کسب و کار فروشگاه اینترنتی

یک طرح کسب و کار اینترنتی عوامل مختلفی را شامل می شود که به طراحی فروشگاه اینترنتی و رشد مداوم آن می انجامد. مانند همه برنامه های تجاری، برآورد هزینه ها و پیش بینی های بودجه بخشی از معادله است، اما برای برخی از کسب و کارهای اینترنتی، مدیریت بودجه راه اندازی، نقش شگفت انگیزی در برنامه کلی دارد. حتی بسیاری از کسب و کار های اینترنتی وجود دارند که شما می توانید بدون هیچ هزینه اولیه آن ها را راه اندازی نمایید. شما برای راه اندازی و رشد یک فروشگاه اینترنتی نیازمند نوع دیگری از نقشه راه هستید. (طراحی سایت فروشگاهی نوپرداز)

طرح کسب و کار فروشگاه اینترنتی  

عناصر یک طرح کسب و کار اینترنتی

در هنگام ساختن طرح کسب و کار اینترنتی شش عامل مهم وجود دارند. برای آغاز کار، سوالاتی وجود دارند که به شما کمک می کند نوع کسب و کار اینترنتی خود را تعریف کنید. توجه داشته باشید که پاسخ های شما پایه و اساس طرح شما خواهد بود.

مدل کسب و کار شما: کدام مدل کسب و کار اینترنتی برای شما مناسب تر است؟

تجارت اینترنتی برای فروش اقلام و محصولات، درست است؟ بله، امروزه گزینه های فروش زیادی در تجارت الکترونیک وجود دارد. کالا های ذخیره شده در فروشگاه اینترنتی از طریق آیتم های مختلف انتخاب محصولات و سفارش و دریافت آن ها، به دست مشتریان می رسند. توجه داشته باشید که تصمیم گیری برای فروش، اولین گام در تعریف کسب و کار شما و ساختن طرح کسب و کار اینترنتی است.

عملیات شما: چگونه محصولات خود را به مشتریان خود تحویل خواهید داد؟

نوع محصولاتی که شما می فروشید نشان دهنده نحوه تحویل دادن آن ها به مشتریان است، اما در این جا نیز گزینه های مختلفی هستند. اگر کالا های فیزیکی می فروشید، می توانید خودتان به فروش و تحویل کالا بپردازید یا این کار را به یک شرکت بسپارید. البته فروشندگان محصولات دیجیتال این نگرانی ها را ندارند. این تصمیم گیری ها در مرحله بعدی در برنامه شما تاثیر می گذارد.

کانال های فروش شما: چگونه محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می رسانید؟

هنگامی که تصمیم گرفتید چه محصولی را بفروشید و چگونه آن را به مشتریان تحویل دهید، وقت آن می رسد که روش های مختلف فروش محصولات اینترنتی را جستجو کنید. فروشگاه های اینترنتی، وبلاگ های فعال در تجارت الکترونیک، بازار فروش، مزایده های آنلاین و رسانه های اجتماعی، همگی کانال های فروشی هستند که بایستی در این مرحله از طرح کسب و کار خود در نظر بگیرید.

بازاریابی شما: چگونه کسب و کار اینترنتی خود را ارتقا دهید؟

این مرحله یک چالش همیشگی برای کسب و کار های کوچک و بزرگ است. با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا پیاده سازی مراحل قبل آسان شده است، بنابراین تمام کسب و کار های اینترنتی می توانند به سرعت آنلاین شوند و شروع به فروش محصولات خود کنند. اما این سهولت ورود یک بازار اشباع را ایجاد می کند و این بازاریاب های موفق هستند که بالاتر از بقیه قرار می گیرند. بنابراین بازاریابی باید به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از برنامه تجارت الکترونیک شما باشد.

درآمد شما: آیا می توانید محصول خود را با سودآوری قیمت گذاری کنید؟

برای سرمایه گذاری در یک تجارت الکترونیک سود آور، شما باید هزینه های محصول، عملیات و بازاریابی را به طرح کسب و کار خود اضافه کنید تا بتوانید استراتژی قیمت گذاری سودمند برای محصولات خود را تعیین کنید.

برنامه ریزی شما: چگونه هر عنصر را بسازید و فروشگاه خود را راه اندازی نمایید؟

حال زمان آن رسیده است که یک تصویر کلی از تجارت الکترونیک خود و استراتژی های قیمت گذاری سود آور در ذهن خود بسازید. در این جا گام هایی برای انجام یک برنامه ریزی مناسب وجود دارند:

  • محصولات: ایجاد، ساخت و یا خرید محصولات خود، یا جمع آوری مجموعه ای از کالا هابر حسب نیاز مشتریان.
  • عملیات: روش های مختلف توزیع محصولات فروشگاه اینترنتی را تست کنید و عملیات خود را تکمیل نمایید.
  • فروش کانال ها: پلتفرم تجارت الکترونیک خود را انتخاب و راه اندازی کنید، از محصولات خود عکس بگیرید و صفحات محصول را ایجاد کنید.
  • بازاریابی: 2 الی 3 روش بازاریابی مانند تبلیغات گوگل، تبلیغات فیس بوک و ایمیل را انتخاب کنید و طرح بازاریابی 3 تا 6 ماهه را طراحی کنید.
  • راه اندازی کسب و کار شما: عناصر فروشگاه اینترنتی و بازاریابی خود را راه اندازی کنید، سفارشات و درآمد خود را دنبال نمایید، بازاریابی را تست کنید و امیدوارم بتوانید به درستی خود را در مسیر رشد قرار دهید.

نتیجه گیری

تجارت الکترونیک یک اصطلاح کلیدی است که تمام انواع کسب و کارهای آنلاین را پوشش می دهد. امروزه، بسیاری از فروشگاه های اینترنتی موفق، محصولات فیزیکی را هم به فروش می رسانند، اما نه همه آن ها. فروشگاه های اینترنتی، کالا های دیجیتالی را از طریق دانلود یا دسترسی به اینترنت، در اختیار مشتریان خود قرار می دهند. البته بسیاری از افراد دیگر هستند که از روش های مختلف دیگر اقدام به کسب درآمد اینترنتی می کنند.

برخی از برنامه های تجارت الکترونیک شامل هزینه های راه اندازی و توزیع بودجه می شوند. در برنامه های دیگر مانند فروشندگان محصولات دیجیتال، با حداقل هزینه های عملیاتی بیشتر روی کانال فروش و بازاریابی تمرکز می کنند. کسب و کار شما در هر مسیری که باشد به یک برنامه صحیح و اساسی نیازمند است. آیا شما تا به حال یک کسب و کار اینترنتی با برنامه یا بدون برنامه راه اندازی کرده اید؟ ما دوست داریم با افکار و نظرات شما در این زمینه آگاه شویم.
طرح کسب و کار 

روش های انتخاب طرح کسب و کار فروشگاه اینترنتی 4از 5براساس 1793 رای

5 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

13 + 8 =

پربازدیدترین ها