طراحی UX اپلیکیشن موبایل

  • توسط سها حبیبی
  • 0 دیدگاه
  • اپلیکیشن های موبایل
طراحی UX اپلیکیشن موبایل

شما فقط برنامه رویایی خود را راه اندازی کرده اید، اما در مورد موفقیت آن مطمئن نیستید؟ باید بگوییم که موفقیت اپلیکیشن شما به عوامل مختلفی بستگی دارد و مهمترین عامل "تجربه کاربر" است. شما می توانید به سادگی و با رعایت دستورالعمل های استاندارد طراحی اپلیکیشن تلفن همراه، از راه اندازی موفقیت آمیز آن اطمینان حاصل کنید.

بدون داشتن درک درست از رفتار و تجربه کاربران، نمی توانید محصولی موفق را تهیه کنید که به سطح انتظارات آنها پاسخ دهد. ارائه یک تجربه کاربری با کیفیت بالا، میزان کارایی اپلیکیشن شما را در بازار تعیین می کند. برای رسیدن به این درک،  جمع آوری اطلاعات در مورد کاربران خود در طراحی سایت و اپلیکیشن کافی نیست، زیرا برای حفظ محبوبیت محصول خود باید سخت تر تلاش کنید. در حال حاضر کاربران هنگام استفاده از یک برنامه یا اپلیکیشن، تقاضا و انتظارات بیشتری دارند.

اهمیت طراحی رابط کاربری برای اپلیکیشن های تلفن همراه

طراحی UI-UX در سیستم عامل های اندرویدی و سایر سیستم عامل ها یکی از مهمترین عواملی است که باید در هنگام ساخت یک اپلیکیشن موبایل در نظر بگیرید. بنابراین، ضمن بهینه سازی یک اپلیکیشن تلفن همراه، طراح UX باید به دنبال یک رویکرد جامع باشد و اصول رایج مانند رفتار، بازخورد، ساختار و دید کاربر را در نظر بگیرد. این قسمت تنها مربوط به میزان علاقه مندی و کاربردی بودن اپلیکیشن شما در نظر کاربران است.

جدای از آن، اگر بر روی بهبود رابط کاربری اپلیکیشن خود سرمایه گذاری کنید، به مزیت های مهم دیگری نیز دست پیدا می کنید. چرا که این مسئله می تواند از هدر رفتن منابع غیر ضروری، پول و زمان باز دارد. به کاربران شما انگیزه می دهد تا با محتوای اپلیکیشن شما ارتباط برقرار کنند.

و بهترین چیز در مورد طراحی رابط کاربری استثنایی، ایجاد تبلیغات گرم است. تبلیغات گرم به گونه ای از تبلیغات گفته می شود که کاربران راضی به صورت زنجیره ای، خدمات شما را نزد اطرافیان خود معرفی کرده و رضایت خود از این خدمات را به آنها بازگو می کند. به این شکل شما زنجیره ای از کاربران راضی را در اختیار خواهید داشت. هرچه افراد بیشتر درباره اپلیکیشن شما آگاهی داشته باشند، تعداد نفرات بیشتری به زنجیره کاربران شما افزوده می شود.

 

5 دستورالعمل اساسی طراحی اپلیکیشن موبایل 

  1. سعی کنید ناوبری برنامه App Navigation خود را بهتر کنید

ناوبری یکی از اساسی ترین قسمت های طراحی UX است. برای جذب کاربران به اپلیکیشن شما، بسیار مهم است که دسترسی ها و ناوبری آن آسان تر، سریع تر و به شکلی جذاب پیمایش شود. پر کردن اپلیکیشن با عناصر غیر ضروری ممکن است سرعت آن را کاهش داده و تجربه کاربر را مختل کند.

برای این منظور می توانید یک تور صفحه نمایش آموزنده را اضافه کنید. این کار باعث کاهش نرخ افت ورودی برنامه می شود. به یاد داشته باشید، اگر فرایند پیمایش شما مطابق علامت گذاری ها نباشد، جذب کاربران بسیار دشوار خواهد بود.

  1. اگر طراحی خود را ساده نگه دارید همیشه بهتر است

کاربران هنگام بارگیری اپلیکیشن شما انتظارات خاصی دارند. بدیهی است که آنها دوست ندارند با هیچ مانعی در میان راه مواجه شوند. اضافه کردن عناصر غیر ضروری ممکن است کاربران شما را ناامید کند. بنابراین، داشتن حداقل عناصر مورد نیاز در اپلیکیشن شما مهم است. با یک رویکرد بر اساس طراحی با حداقل عناصر، رابط کاربری خود را تاثیرگزارتر خواهید کرد.

  1. ثبات در طراحی اپلیکیشن خود را تقویت کنید

طراحی UI که دارای ثبات است اطمینان می دهد که کاربران از برنامه شما لذت می برند. ثبات در طراحی اپلیکیشن می تواند یک اصل خیلی مهم محسوب شود. اما منظور از ثبات چیست؟ ثبات به معنای متناسب بودن طرح، رنگ و قالب کلی اپلیکیشن با موضوعی است که برنامه را بر اساس اهداف آن طراحی می کنید. ثبات در سیستم ناوبری، تجربه کاربری قوی را تضمین می کند. مراجعه به طرح های غیر سازمانی مرتبط با آن کسب و کار، شهود اپلیکیشن شما را مختل می کند و در نهایت کاربر را ناامید خواهد کرد. سعی کنید از الگوی سازمانی تجارت مورد نظر پیروی کنید که امکان اعتماد کاربران به برنامه شما را افزایش می دهد.

  1. طرح های تعاملی بیشتری را در برنامه خود بگنجانید

اگر شما برنامه های تعاملی بیشتری را در اپلیکیشن خود وارد کنید، قطعاً کاربران شما عاشق آن خواهند شد. با طراحی های تعاملی بهتر، طراحان اپلیکیشن به ایجاد رابط های وب زیبا در کل فرآیند توجه بیشتری می کنند. با استفاده از جدیدترین فناوری ها، طراح می تواند بهترین بازده را به شما بدهد.

  1. روی بهینه سازی عناصر جستجوی اپلیکیشن خود کار کنید

قصد کاربران این است که محصولات یا خدمات مورد نظر خود را بخرند یا دریافت کنند. اگر برنامه شما به اندازه کافی مناسب نیست که آنها را به خود جلب کند یا اگر استفاده از آن دشوار باشد، پس احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران برنامه رقیب شما را انتخاب کنند. بنابراین، برای اینکه برنامه شما بهتر کار کند، می توانید عناصر موتور جستجوگر درون اپلیکیشن را برای سریع تر و آسان تر کردن جستجو بگنجانید. توجه به این عنصر ناوبری، قابلیت استفاده از اپلیکیشن شما را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

   

از بهترین روش ها برای ایجاد یک اپلیکیشن جذاب موبایل استفاده کنید

طراحی رابط کاربری برای یک اپلیکیشن موبایلی فقط در صورتی که خود شما به راحتی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و برای شما کاربردی باشد قابل توجیه است. بهتر است یک تست کاربری از راه دور انجام دهید. با این کار می توانید بازخورد کاربر از راه دور را پس از استفاده از اپلیکیشن خود دریافت کنید. این به طراح شما کمک می کند تا با رفع اشکالات در بازخوردها تأمل کند و عملکردهای اپلیکیشن شما را بسیار بهتر کند. بنابراین، آزمایش کاربری بهترین روش برای دانستن این است که کاربر شما در مورد اپلیکیشن شما چه احساسی دارد و هنگام استفاده از برنامه شما چه کاری انجام می دهد.

حفظ و نگه داشتن کاربران راضی اگرچه دشوار است، اما غیرممکن نیست. با این وجود، این اصول کاملاً مربوط به شما است که چه روشی را برای ارتقاء تجربه کاربری اپلیکیشن خود استفاده می کنید. اما برای این کار شما باید تجربه استفاده از اپلیکیشن خود را برای کاربران جذاب کنید تا دوباره و دوباره به اپلیکیشن شما برگردند. برای دستیابی به این هدف، شما باید بهترین دستورالعمل های طراحی اپلیکیشن موبایل را پیاده سازی کنید که به شما در ایجاد یک برنامه جذاب کمک می کند.

طراحی UX اپلیکیشن موبایل 5از 5براساس 1 رای

0 دیدگاه

دیدگاه خود را ارسال کنید

13 + 1 =

پربازدیدترین ها