طراحی اپلیکیشن چیست؟ دلیل اهمیت اپلیکیشن ها چیست؟

  • توسط صادقی
  • 1 دیدگاه
  • اپلیکیشن های موبایل
طراحی اپلیکیشن چیست؟ دلیل اهمیت اپلیکیشن ها چیست؟

در ابتدا باید بدانیم اپلیکشن چیست و به چه معناست، سپس به بررسی طراحی اپلیکیشن و چیستی آن بپردازیم. اپلیکیشن ها در واقع نرم افزارهای مربوط به گوشی های هوشمند هستند. درست مانند نرم افزارهای مربوط به کامپیوتر و ویندوز!!! به تمام مراحل طراحی گرافیکی، نوشتن کد تا اولین نسخه برای تست، طراحی اپلیکیشن می گویند. حال می خواهیم با دلایل طراحی اپلیکیشن ها و مراحل طراحی اپلیکیشن بیشتر آشنا شویم. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

اهمیت بالای طراحی اپلیکیشن

به دلیل اینکه استفاده از گوشی های هوشمند بسیار رواج یافته و امروزه تقریبا دست هر فردی و یا در هر خانواده ای یک گوشی هوشمند یافت می شود، بازار اپلیکیشن ها و طراحی اپلیکیشن های موبایل بسیار داغ است. و پیش بینی می شود در آینده استفاده از اپلیکیشن ها بیشتر از چیزی که اکنون شاهد آن هستیم خواهد بود. باتوجه به این مطلب شما اگر کسب و کاری دارید و به فکر پیشرفت کسب و کارتان هستید باید به طراحی اپلیکیشن توجه کنید. با ساختن یک اپلیکیشن شما یک گام بزرگ به سوی موفقیت برداشته اید و می توانید آینده خود را تضمین کنید.

طراحی اپلیکیشن چیست؟ 

چند کسب و کار را می شناسید که برای خود دست به طراحی اپلیکیشن زده باشند؟ قطعا تعداد اندکی. پس چرا شما جزء این محدود کسب وکارها نباشید. در آینده ای نه چندان دور اکثر کسب وکارها مجبور می شوند برای پیشرفت و جلب رضایت مشتریان به طراحی اپلیکیشن روی آورند. پس شما زود تر از این همه اینکار را بکنید، زمانی که رقیبی وجود ندارد به راحتی می توانید موفق شوید.

مراحل طراحی یک اپلیکیشن

طراحی اپلیکیشن نیز یک پروسه زمان­بر و سخت است. به خصوص اگر قرار باشد اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل اندروید وios  طراحی شود. در ابتدا مدیر کسب و کار باید بداند دقیقا چه چیزی می خواهد. باید نیاز مشتریانش را بشناسد. بداند با توجه به این نیازها چه خدماتی و با چه کیفیتی می خواهد ارائه دهد. حتی یک طرح ظاهری اولیه در ذهن خود داشته باشد.

در مرحله باید بهترین شرکت طراحی اپلیکیشن را انتخاب کند. می توان گفت سخت ترین قسمت کار همین انتخاب است. برای شناخت یک شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای و تجربه و تخصص تیم آن کافیست نمونه کارهای شرکت مشاهده شود. پس از انتخاب شرکت با مشورت با تیم طراحی اپلیکیشن باید به یک طرح نهایی و مطلوب رسید.

از این مرحله به بعد وظایف بر دوش شرکت و تیم طراحی اپلیکیشن است. این افراد با تخصص خود باید بتوانند یک اپلیکیشن با ظاهری ساده و کاربرپسند طراحی کند که تمامی انتظارات کسب و کار و مشتریانش را برآورده کند.

در مرحله بعدی اپلیکیشن طراحی و ساخته می شود. حال باید اپلیکیشن توسط افراد مختلفی تست شود تا احیانا اگر مشکل یا باگی داشت قبل از انتشار برطرف شود. و در انتها اپلیکیشن منتشر خواهد شد.

منبع: طراحی اپلیکیشن موبایل نوپرداز

طراحی اپلیکیشن چیست؟ دلیل اهمیت اپلیکیشن ها چیست؟ 4از 5براساس 139 رای

1 دیدگاه

  • ساغر

    پس اول اپلیکیشنی که طراحی و ساخته میشه به طور محدود منتشر میشه تا کاملا تست بشه. روش معقولانه ای هستش به نظرم

    پاسخ

دیدگاه خود را ارسال کنید

10 + 13 =

پربازدیدترین ها